Öğrenenin özellikleri dört grupta inceleriz. Bunlar:
1.Bilişsel özellikler
2.Fiziksel özellikler
3.Duyuşsal özellikler
4.Sosyal özellikler
–Genel özellikler
•Genel yetenekler
•Özel yetenekler
•Gelişim dönemi (örn. Piaget’in bilişsel gelişim dönemleri)
•Dilsel gelişim dönemi
•Okuma seviyesi
•Görsel okuryazarlık düzeyi (grafiklerden bilgi çıkarabilme becerisi)
•Bilişsel işleme biçimi (seçilen ve en etkili)
•Bilişsel ve öğrenme stratejileri
•Genel dünya bilgisi
–Daha önceki öğrenmeler
Fiziksel özellikler
•Duyusal algılama
•Genel sağlık
•Yaş
Duyuşsal özellikler
–İlgiler
–Motivasyon
–Öğrenmeye karşı motivasyon
–Konu alanına karşı tutum
–Öğrenmeye karşı tutum
–Arabuluculukla ilgili algı ve deneyimleri
–Akademik öz-benlik
–Kaygı düzeyi
–İnançlar
–Başarı özellikleri (örn. Kontrol odağı)
Sosyal özellikler
•Akranları ile ilişkileri
•Otoriteye karşı hissettikleri
•İşbirliği ya da rekabete yönelik eğilimleri
•Ahlaki gelişim (örn. Kohlberg’in ahlaki gelişim basamakları)
•Sosyoekonomik durum
•Etnik durumu
•Rol modelleri
Öğrenen Özellikleri ile İlgili Verilerin Toplanması
Tasarımcı kendi sınıfı için tasarım yapmıyor ve hedef kitle ile yakın bir ilişki içinde değilse aşağıda belirtilen yolları izleyerek bilgi toplayabilir.
Sözü edilen yollar:
–Hedef kitleye ders veren eğiticiler ile görüşmeler yapmak
–Hedef kitleyi gözlemleyip, görüşmeler yapmak
–Öğrenenlerin ilgilerini ve geçmiş yaşantılarını sorgulayan anketler uygulamak
–Öğrenenlerin bilişsel strateji, bilgiyi işleme stili ve tercih ettikleri öğrenme ortamı sorgulayan değerlendirme araçlarından yararlanmak.
–İş tanımları ve kurumların kişisel profillerini analiz etmek.
–Farklı yaş gruplarının ilgi, sosyal gelişim, fiziksel özellik vb. gelişim düzeyleri ile ilgili bilgi veren makale ya da yazılar okumak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder